Co zrobić, jeśli linia lotnicza nie zwraca kosztów za anulowany lot

Category: Musisz Wiedzieć
17 lutego 2021

Jeśli masz problemy z uzyskaniem zwrotu pieniędzy od linii lotniczych, nie jesteś sam. Pytanie numer jeden, które słyszymy od czytelników, brzmi: „co powinienem zrobić z moją podróżą? , Ale„ w jaki sposób mogę otrzymać zwrot pieniędzy, jeśli linia lotnicza oferuje mi kupon? jest blisko numer dwa.

Szczerze mówiąc, linie lotnicze są niszczone ze wszystkich stron. Amadeus, oprogramowanie odpowiedzialne za rezerwacje lotnicze, przetwarzało ponad 2,5 miliona ponownych rezerwacji biletów lotniczych (w tym zmiany i anulowania) dziennie z powodu COVID-19 – aż o 1600% więcej niż normalnie.

Ponieważ większość linii lotniczych anuluje ponad 75% swoich lotów w nadchodzących miesiącach, przychody utknęły w martwym punkcie. Zrozumiałe jest, że linie lotnicze starają się zatrzymać gotówkę jak najdłużej, oferując vouchery. Niektóre linie lotnicze oferują nawet bonusy lub rabaty, jeśli klienci są skłonni zaakceptować opcję zmiany rezerwacji na późniejszy termin zamiast domagać się zwrotu pieniędzy.

Jednak niektóre linie lotnicze nie są dobrymi aktorami. Wiedzą doskonale, w jakich przypadkach klienci powinni otrzymać zwrot pieniędzy, ale utrudniają jego uzyskanie. Albo, co gorsza, odmawiają przestrzegania swoich zobowiązań umownych. Oto, co musisz wiedzieć.

Sprawdź, czy naprawdę należy Ci się zwrot pieniędzy

Istnieje jedna podstawowa zasada dotycząca zasad anulowania rezerwacji przez linie lotnicze: jeśli linia lotnicza dokona zmiany, należy Ci się zwrot pieniędzy. Jeśli dokonasz zmiany przed faktycznym odwołaniem lotu, nie. Dzieje się tak niezależnie od tego, czy linia lotnicza oferuje „elastyczne zasady anulowania. Dlatego prawie nigdy nie leży w Twoim najlepszym interesie anulowanie rezerwacji przed linią lotniczą.

Jak uzyskać zwrot pieniędzy

Jeśli linia lotnicza anulowała Twój lot i należy Ci się zwrot kosztów, następną rzeczą, którą musisz zrobić, jest dołożenie wszelkich starań, aby skontaktować się z linią lotniczą i poprosić o to. Linie lotnicze proszą o skontaktowanie się z nimi dopiero na 72 godziny przed rozpoczęciem lotu. Oczekiwanie na telefon jest wyjątkowo długie, jak można się spodziewać. Wiele linii lotniczych, w szczególności American i Delta, ma systemy wstrzymywania połączeń, które sprawiają, że Twój czas oczekiwania jest wirtualny, zamiast godzinami słuchać płynnej muzyki jazzowej.

Oto Twoja szansa na wykorzystanie dowolnego statusu, jaki masz w linii lotniczej. Zamiast dzwonić do rezerwacji, zadzwoń na dedykowaną linię Elite. Nie jest to gwarancja, że ​​szybciej przejdziesz, ale przeciętnie agenci obsługi klienta z elitarnej linii są lepiej wyposażeni lub przynajmniej bardziej skłonni do pomocy. Inną strategią, jeśli masz problemy z dotarciem do linii lotniczej, zwłaszcza zagranicznej, jest zadzwonienie do ich biura w innym kraju za pośrednictwem usługi VoIP, takiej jak Google Hangouts lub Skype. Kraje azjatyckie anglojęzyczne, takie jak Singapur i Hongkong, mogą być warte spróbowania, jeśli nie możesz połączyć się z linią w USA.

Doświadczeni podróżnicy całkowicie omijają telefon i otrzymują zwrot pieniędzy za pośrednictwem mediów społecznościowych. W szczególności zespoły Twittera reagują na wiele linii lotniczych. Air Canada i Southwest, między innymi, przetwarzały zwroty kosztów i zmiany za pośrednictwem Twittera. Air France / KLM jest silnie obecny zarówno na Twitterze, jak i na Facebooku Messenger. Zanim wybierzesz trasę na Twitterze, sprawdź kanał linii lotniczej na Twitterze, aby upewnić się, że linia lotnicza jest aktywna na Twitterze. Niektóre małe zagraniczne linie lotnicze nie są tam zbytnio obecne.

Większość linii lotniczych ma otwarte bezpośrednie wiadomości. Najlepiej jest spróbować skontaktować się z linią lotniczą za pośrednictwem wiadomości, a nie po prostu wysłać tweeta. Dołącz swoje imię i nazwisko, pierwotną datę wylotu i lotu oraz lokalizator rekordów. Poinformuj ich dokładnie, czego chcesz: zwrotu środków do pierwotnej formy płatności.

Co zrobić, jeśli linia lotnicza odmówi zwrotu pieniędzy

Forbes słyszy coraz więcej historii o liniach lotniczych, które nie tylko zachęcają do kuponu, ale wręcz odmawiają zwrotu pieniędzy za bilet, nawet jeśli linia lotnicza zainicjowała anulowanie. Oto, gdzie ważne jest, aby znać swoje prawa.

Jeśli Twój lot dotyka Stanów Zjednoczonych, bez względu na linię lotniczą, Departament Transportu stawia sprawę jasno: należy Ci się zwrot pieniędzy, jeśli linia lotnicza odwoła lot lub dokona „znaczącej zmiany harmonogramu. Słownictwo jest nieco niejasne, ale na ogół loty bez międzylądowania, które są zmieniane jako połączenia lub zmieniają się w ciągu dwóch godzin od pierwotnego czasu lotu, są objęte przepisem.

Departament Transportu dowiedział się, że linie lotnicze szybko i luźno przestrzegają zasad. Byli tak zaniepokojeni, że DOT opublikował wyjaśnienie 3 kwietnia 2020 r. I niezwykłe „drugie zawiadomienie wyjaśniające 12 maja 2020 r., Aby przypomnieć liniom lotniczym, że zwroty nie podlegają negocjacjom.

Wyjaśnienie wyraźnie stwierdza, że ​​COVID-19 nie jest wymówką dla trzymania pieniędzy pasażerów: „Obowiązek linii lotniczych do zapewnienia zwrotów kosztów, w tym ceny biletu i wszelkich opłat opcjonalnych pobieranych za usługi, z których pasażer nie może skorzystać, nie ustaje, gdy zakłócenia lotów są poza kontrolą przewoźnika (np. w wyniku ograniczeń rządowych).

Wyjaśnienie zawiera również sformułowanie, które informuje linie lotnicze, że DOT poważnie traktuje te skargi. Polityka mówi, że DOT „zapewni przewoźnikom możliwość osiągnięcia zgodności przed podjęciem dalszych działań. Innymi słowy, obserwujemy cię.

Drugie wyjaśnienie stało się konieczne, ponieważ wiele linii lotniczych nie przestrzegało zasad. W szczególności United było winne nadużycia klauzuli „znaczącej zmiany harmonogramu poprzez próbę zmiany warunków z 2+ godzin na 25+ godzin wstecz. DOT nie pozostawia wątpliwości, że chociaż linie lotnicze „mogą opracować rozsądne interpretacje znaczącej zmiany w rozkładzie lotów, nie mogą nadużywać elastyczności DOT. „Aviation Enforcement Office oczekuje, że przewoźnicy będą honorować te rozsądne interpretacje przy wykonywaniu swoich zobowiązań dotyczących zwrotu.

A jeśli to nie było wystarczająco jasne, DOT wyjaśnił to jeszcze bardziej:

Departament interpretuje ustawowy zakaz nieuczciwych lub oszukańczych praktyk w celu uwzględnienia działań linii lotniczych i agentów biletowych, wprowadzających zmiany z mocą wsteczną do ich polityki zwrotów, które mają negatywny wpływ na konsumentów. Polityka zwrotów obowiązująca w momencie zakupu biletu przez pasażera jest polityką mającą zastosowanie do tego biletu. Urząd ds. Egzekucji w Lotnictwie uznałby odmowę zwrotu kosztów z naruszeniem zasad obowiązujących w momencie zakupu biletu za nieuczciwą i oszukańczą praktykę.

Jak złożyć skargę DOT

Proces składania reklamacji DOT jest prosty. Wypełnienie formularza online zajmuje bardzo mało czasu. Na formularzu, w sekcji „Opis problemu / zapytanie / komentarz, wyjaśnij krótko, że linia lotnicza anulowała Twój lot, co zrobiłeś, aby otrzymać zwrot pieniędzy i jak zareagowała linia lotnicza. Zgodnie z prawem linie lotnicze są zobowiązane do potwierdzenia w ciągu 30 dni od otrzymania skargi i udzielenia odpowiedzi w ciągu 60 dni. W rzeczywistości proces ten może zająć znacznie mniej czasu.

Michael Shanahan, specjalista IT z Barbadosu, poinformował Forbesa o swojej procedurze, która próbuje uzyskać zwrot pieniędzy z wielu odwołanych lotów. Nic nie osiągnął z TAP Air Portugal i Qatar Airways. W każdej linii lotniczej miał opłacony bilet w klasie biznes, który został anulowany przez linię lotniczą. Obie linie lotnicze podczas licznych kontaktów podkreślały, że „jedyne, co mogą zrobić, to dawać bony i nie było to prawo, które musieli zwracać. Na szczęście Shanahan wiedział, że linie lotnicze się myliły i co z tym zrobić.

Shanahan złożył skargę do DOT w każdej linii lotniczej. W ciągu 7 dni otrzymał odpowiedź od DOT, która zgodziła się, że ponieważ oba loty dotarły do ​​Stanów Zjednoczonych, podlegały jurysdykcji DOT, a Shanahan rzeczywiście należał się zwrot pieniędzy. „Złożyłem skargę DOT i nagle usłyszałem:„ Całkowicie zwrócimy pieniądze. Już przetworzyłem Twój zwrot .

Jeśli Twój lot ma połączenie z USA, najlepiej udać się do Departamentu Transportu Stanów Zjednoczonych. Jeśli Twój lot odbywa się na terenie Europy lub jest obsługiwany przez europejskie linie lotnicze, bez względu na miejsce docelowe, w równym stopniu obowiązuje Cię zasada 261.

Zasada 261 przewiduje zwrot kosztów za wszelkie loty przylatujące, podróżujące lub wylatujące z Europy. W dniu 18 marca 2020 roku Unia Europejska wydała wyjaśnienie do art. 261 Regulaminu, podkreślając, że odwołane loty kwalifikują się do zwrotu środków do pierwotnej formy płatności. Aby złożyć skargę zgodnie z regułą 261, należy wysłać wiadomość e-mail do organu zarządzającego w danym kraju dla każdej linii lotniczej lub bramy lub miejsca docelowego lotu. Oto lista agencji w każdym kraju, które mogą Cię kierować.

Jeśli wszystko inne zawiedzie, wypróbuj firmę obsługującą karty kredytowe

Niektóre linie lotnicze i loty mogą wykraczać poza zakres kompetencji USA lub UE lub może zaistnieć sytuacja, w której nawet szturchnięcie rządu nie przyniesie rezultatu. W takim przypadku następnym krokiem jest zgłoszenie sporu do wystawcy karty kredytowej. Prosty fakt jest taki, że linia lotnicza nie zapewniła Ci usługi, za którą zapłaciłeś. Powinno to podlegać nie tylko przepisom DOT, ale także ustawie Fair Credit Billing Act (FCBA). FCBA mówi, że nie możesz zostać obciążony opłatą za produkt, którego nie otrzymałeś lub za produkt, na który nie wyraziłeś zgody.

To dostawca kredytu decyduje, czy kwalifikujesz się do obciążenia zwrotnego. Będziesz miał dużo mocniejszą sprawę, jeśli pokażesz, że wyczerpałeś wszystkie inne możliwości przed wniesieniem sporu. Bank skontaktuje się z linią lotniczą w Twoim imieniu i poprosi o dostarczenie dokumentacji dotyczącej transakcji. Linia lotnicza musiałaby wtedy wykazać, że zgodziłeś się przyjąć oferowane przez nią odszkodowanie. Dopóki nie zgodzisz się na nic innego niż zwrot pieniędzy, linia lotnicza nie będzie miała sprawy.

Nie poddawaj się

Jest powód, dla którego linie lotnicze utrudniają uzyskanie zwrotu pieniędzy: desperacko potrzebują gotówki. Jednak dzięki wytrwałości i wiedzy możesz zwyciężyć. Jennifer Yellin, pisarka mieszkająca w Bostonie, spędziła ponad dwa tygodnie, próbując nakłonić TAP Air Portugal do rezygnacji z polityki „tylko kupony.

Yellin informuje, że po złożeniu skargi DOT zajęło mniej niż 36 godzin, aby zwrócić na siebie uwagę agencji. „Trzy dni później otrzymałem e-mail od TAP Air, że przetwarzają zwrot środków (i przesłali kontakt z DOT na e-mail), a kredyt trafił na moją kartę kredytową sześć dni później. Od początku do końca zajęło to około półtora tygodnia. Był to niezwykle prosty i bezproblemowy proces, który zajął mi tylko kilka minut .