Handel. «Lubię to» często przekłada się na zakup  Pieniądze

Zasięg mediów społecznościowych jest coraz większy, natomiast to wpływa na postęp handlu e-commerce - pisze "Puls Biznesu". - Przy socialu klienci są blisko marek, a marki blisko klientów, dużo wiedzą o sobie nawzajem, co wpływa na proces zakupowy - mówi Patrycja Sass a mianowicie Staniszewska, Dyrektor Operacyjna w Izbie Gospodarki Elektronicznej.

Z raportu "Lubię wówczas czy Kupuję to" opublikowanego przez Izbę Gospodarki Multimedialnej wynika, że niemal 90 proc. internautów w Polsce ma przynajmniej jedno rachunek rozliczeniowy w serwisie społecznościowym, a 63 proc. regularnie korzysta spośród social mediów.

Non stop używa ich 15 proc. użytkowników, a następujące 9 proc. zagląda do odwiedzenia nich zawsze, gdy jedynie otrzymają powiadomienie z strony.

Ludzie z polski nie chcą ograniczeń w handlu? Słabe efekty zbiórki podpisów

Prawdziwy handel jest się także w mediach społecznościowych. 38 proc. odbiorców social media deklaruje, hdy skorzystało z przycisku "kup", a według 61 proc. to przydatna lub niesłychanie przydatna funkcjonalność. Do bezpośredniego zakupu przez social media przyznaje się 32 proc. użytkowników, a wśród osób "lubiących" i obserwujących przeróżne marki aż 60 proc. - piszą autorzy papieru.

Oczywiście, samo "polubienie" to jeszcze nie nabywanie.

Pomoc serwisu społecznościowego

Choć social media explicite wspierają e-commerce, bo umożliwiają ominąć jeden z najbardziej nielubianych procesów, czyli rejestrację i logowanie się do e-sklepów - zwraca uwagę "PB".

Z referatu wynika, że 34 proc. konsumentów korzysta z możliwości logowania do innych portali za pomocą konta społecznościowego.

- Wyniki naszego testowania nie pozostawiają wątpliwości - media społecznościowe są ważnym kanałem łączącym podmioty e-commerce z klientami. Współczesny nabywca od użytkowników social publikatory zasięga opinii o towarach, weryfikuje swoje wybory konsumenckie, szuka informacji oraz inspiracji i finalnie klika a mianowicie kup. W socialu konsumenci są blisko marek, a marki blisko klientów, sporo wiedzą o sobie ze sobą, co wpływa na przebieg zakupowy - mówi Patrycja Sass - Staniszewska, Dyrektor Operacyjna w Izbie Gospodarki Elektronicznej.



EBC - stopy procentowe z brakiem zmian czerwiec 2017

Związane z

Kategoria

Aktualności