Co robić na bezrobociu? Rady dla bezrobotnych

Przez pierwsze dni bezrobocia umysł może szaleć od czasu nadmiaru emocji: wolność jak i również nieograniczone możliwości szybko potrafią zostać zastąpione przez stres, wątpliwości i poczucie beznadziei. Bezrobocie może wręcz zmierzać depresji, an im przez dłuższy czas ten stan się zachowuje, tym łatwiej o załamanie.

Dla osób, które straciły pracę, bezrobocie w pierwszej chwili może wydawać się niesamowitym czasem na odpoczynek jak i również słodkie lenistwo. To jednak bardzo zwodnicze, bo im dłużej nie szukamy roboty, jesteśmy bezrobotni i zero nie robimy, tym swobodniej o nawet nieświadome popadnięcie w depresję.

W Polsce aż 55 proc. bezrobotnych cierpi na tą przypadłość, a jak pisała w BI coach ds. rozwoju kariery Aneta Kobylińska, 1/3 Polaków doświadczyła okresu bezrobocia, z czego ok. 25 proc. to młodzi ludzie. I często wtedy popełniają błąd, jakim wydaje się popadanie w marazm, ponieważ aż 60 proc. spośród nich próbuje radzić sobie poprzez pobieranie zasiłku jak i również czekanie na propozycję zatrudnienia:

Sami bezrobotni nie są wolni od stereotypowego myślenia o swojej sprawy. Tracąc pracę, będziesz odczuć względem siebie negatywne emocje, z którymi sprzęga się szereg niepożądanych zachowań.

Już sam fakt zwolnienia wraz z pracy uruchamia silną reakcję, której efektem jest poczucie wykluczenia z dotychczasowego „pracującego” grona. (... ) U wielu w pewnym czasie pojawi się bierna postawa wywołana obniżonym poczuciem własnej wartości lub depresją.

Można jednak uniknąć popadania w depresję na bezrobociu - jednym z najskuteczniejszych sposobów na to jest zmuszenie się do aktywności. Warto przy tym ułożyć samemu plan dnia do realizacji każdego dnia - i potraktować bezrobocie nie jakim sposobem dni wolne, an odrębny rodzaj pracy. Poniższy plan nie musi być idealny dla każdego - jednak warto w swoim zamieścić każdy z poniższych punktów:

7. 30 Wstań i zrób ćwiczenia

Foto: author

Niedawne badania belgijskich naukowców udowodniły, że ćwiczenie z samego rana - jeszcze przed śniadaniem - nie pomaga zrealizować fitnessowych zamiarów, ale daje organizmowi chociażby więcej energii niż parę dodatkowych minut snu.

Zapewne próbujesz nie być rozrzutny na bezrobociu, jednak nawet jeśli nie dziać cię na siłownię, za każdym razem możesz ćwiczyć w budynku - a twoim trenerem zostaną filmy z YouTube'a.

8. 15 Weź prysznic

Foto: author

Prysznic wówczas często czas na refleksję - wykorzystaj to, żeby rozważyć, co będziesz robić dalej. Słynny badacz Deepak Chopra radzi, by przy tym czasie stymulować się do podejmowania nowych wyzwań, nastawiać na nie a mianowicie i w ten środek otwierać siebie na nowe szanse, ale wielu specjalistów wskazuje, że można w tym czasie rozważyć też swoje silne i słabowite strony czy to, po jakim środowisku czujemy się najlepiej.

8. 30 Zjedz zdrowe śniadanie a mianowicie najlepiej na zewnątrz

Foto: author

Badania wskazują, że zjedzenie posiłku w ciągu pory od przebudzenia stymuluje fuchę mózgu i poprawia polski nastrój. Jeśli nie masz możliwość wyjść na zewnątrz, upewnij się, że do nowego domu wpada świeże powietrze i dzienne światło a mianowicie to właśnie ono jest dla organizmu sygnałem do odwiedzenia zatrzymania produkcji melatoniny, hormonu snu, który może wywoływać w nas senność. Blask jest też naturalnym antydepresantem, dlatego śniadanie przy oknie lub na balkonie wówczas dobry pomysł.

9. 00-12. 00 Szukaj jak i również aplikuj do pracy, której to naprawdę chcesz

Foto: author

Zawsze dobrze jest wykonać najtrudniejsze zadanie na wstępie dnia. W przypadku bezrobotnego będzie to aplikowanie do kolejnych spółek.

Zanim zaczniesz przesyłać CV pracodawcom, upewnij się, że jest aktualne i czy nie możesz po nim czegoś poprawić. Potem zajmij się właściwym dążeniem i rozsyłaniem aplikacji.

Masz dużo czasu, zatem zanim wyślesz zgłoszenie, walcz o jak najwięcej informacji na temat pracodawcy i specyfice danego stanowiska. Dzięki wstecz możesz potem napisać odpowiednio sformatowany list motywacyjny, po którym zawrzesz tylko istotne informacje.

12. 00-13. 00 Zjedz lunch

Foto: author

Zasłużyłeś na przerwę. Przy okazji lunchu dobrze jest pójść na spacer albo zrobić cokolwiek innego, żeby oderwać się od myśli o braku pracy. Posiłek powinien być lekki, by nie obciążał organizmu jak i również nie odbierał nam ciepła.

13. 00-14. 00 Szukaj i aplikuj do krótkoterminowych prac

Foto: author

Jeśli potrzebujesz pieniędzy i odrzucić możesz czekać na robotę marzeń, swoje poszukiwania podziel na dwie części: odnoszące się do pracodawców długo- i krótkoterminowych.

Szukaj zajęć, które pozwolą ci utrzymać stosowną ilość czasu na szukanie tej pracy, której naprawdę chcesz lub zdobywanie do niej nowych umiejętności.

14. 00-15. 00 Naucz się nowej umiejętności

Foto: author

Jeśli tylko masz dostęp do internetu, możesz wykorzystać z licznych kursów online - nieważne, czy chcesz nauczyć się programować, doszlifować swój angielski czy podnieść pułap kompetencji miękkich.

Nie ma żadnego powodu, na rzecz którego nie miałbyś używać wolnego czasu na bezrobociu do odwiedzenia podnoszenia swoich kwalifikacji - a może nawet kompletnego przekwalifikowania się, jeśli sytuacja tegoż wymaga.

15. 00-16. 00 Networking

Foto: author

Nawiązywanie i utrzymywanie relacji z ludźmi to jeden wraz z najważniejszych elementów znalezienia robocie. Przejrzyj swoje kontakty w mediach społecznościowych i e-mailu, zobacz, kto mógłby wspomóc ci w szukaniu roboty, umawiaj spotkania, interesuj się tym, co dzieje się w branży.

To także dobry czas na chodzenie na różnego rodzaju wykłady czy konferencje, w którym miejscu możemy poznać interesujących nas ludzi.

16. 00-17. 00 Wolontariat

Foto: author

Działanie w wolontariacie nie przynosi pieniędzy, ale pozwala ustrzec się depresji - daje dokonanie i satysfakcję, i jednocześnie zwiększa nasze doświadczenie. Jednocześnie to świetny sposób na poznanie osób, które mogą nam pomóc w karierze.

Po 18. 00 a mianowicie socjalizuj się i odpoczywaj

Foto: author

Nawet podczas zajętych dni nie zapominaj o kontakcie z rodziną jak i również przyjaciółmi - to znaczący element utrzymywania psychicznej równowagi, tak samo jak odpoczynek po ciężkim dniu.

Tagi: kariera praca bezrobocie bezrobotny Komentując korzystasz spośród narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Polecamy

  • Piotr Kuczyński: "Jestem wściekły. Zmieniłem wyobrażenie o likwidacji OFE. W jeszcze gorsze"

  • Jeśli ktoś spóźnił się ze złożeniem PIT, ma możliwość uniknąć kary. Wystarczy aktywny żal

REKLAMY Koniec bloku reklamowego

Afera GetBack

  • Trigon TFI zmienia nazwę według aferze GetBacku

  • Afera GetBacku. Gerda Broker próbuje uciec spod topora

  • Afera GetBack. Twórca Altus TFI usłyszał nowe zarzuty

  • Zatrzymano byłego prezesa Idea Banku i kilkunastu zatrudnionych. Chodzi o aferę GetBack

Notowanie



Boeing może zapłacić nawet 5 mld dol. za uziemienie samolotów 737 MAX Ze świata

Związane z

Kategoria

Aktualności