Firma ukrywała wyniki testów wadliwych poduszek samochodowych. Miliony Amerykanów złożyło pozew  Informacje

Japońska firma Takata Corp., dostawca części samochodowych, testował swoje poduszki oddechowe pod względem wad znacznie wcześniej niż dotychczas wierzono i działała w kierunku ukrycia wyników tych testów - podaje CNN Money, powołując się nowy raport. W związku z wadliwymi poduszkami miało dojść do odwiedzenia czterech zgonów i dziesiątek zranień.

Raport pozostał opublikowany przez "The New York Times", który twierdzi, że inżynierowie Takata przeprowadzali testy na poduszkach w 2004 roku po sygnałach o incydencie w amerykańskim stanie Alabama, podczas którego jedna z produkowanych za pośrednictwem firmę poduszek pękła.

Wyniki testów

Pozew zbytnio wybuchające poduszki powietrzne. "Zabójcze odłamki"

CNN Money pisze, że inżynierowie byli zaniepokojeni wynikami testów. Jednak kierownictwo firmy miało - podług raportu - zamiast oddać ostrzeżenie "nakazali technikom usunięcie danych testowych z komputerów" i zutylizowanie poduszek.

- Wszystkie badania dawny trzymane w tajemnicy a mianowicie podkreślił jeden z pracowników. - Pewnego dnia powinno się było wszystko zapakować i zamknąć. To nie była standardowa procedura - dodał.

Po publikacji raportu akcje Takata na giełdzie w Tokio spadły na temat ponad 7 proc. Spółka odmówiła komentarza do referatu.

CNN Money przypomina, że w sumie 10 wytwórców wezwało swoje pojazdy do warsztatów właśnie z względu problemów z poduszkami powietrznymi. Mogły one wybuchnąć jak i również uderzyć pasażerów. Serwis przekazuje, powołując się na Środku Bezpieczeństwa Samochodowego USA, iż w związku z wadliwymi poduszkami doszło do czterech zgonów i dziesiątek zranień.

W ubiegłym tygodniu jeden z poszkodowanych producentów Honda Motor dowiedział się o pozwie zbiorowym złożonym w amerykańskim sądzie poprzez pięć milionów klientów samochodów dotkniętych usterką. Pozew odnosi się do też firmy Takata.

Inni producenci samochodów w tym Toyota, BMW, Mazda, Mitsubishi, Subaru, Nissan, Ford jak i również GM także wzywały własne samochody do warsztatów. Tenże rok okazał się rekordowym w USA pod względem wezwań do warsztatów ze względu na defekty poduszek powietrznych. Wezwano 52 mln aut.



Związane z

Kategoria

Aktualności