Afera Volkswagena dotyczy też Polski

  • Media: Volkswagen może mieć następujące problemy. Nowe ustalenia po sprawie afery spalinowej
  • Szef Audi aresztowany
  • Były kierownik Volkswagena może mieć kolejne problemy
  • Zaskakujące wyniki niemieckiego giganta. Mimo afery dieslowej
  • Skandal w Volkswagenie. Inżynier zmuszony na więzienie

W Polsce jeździ około setka tys. aut z motorem VW typu EA 189. To w tym silniku stwierdzono w USA oprogramowanie, które pozwalało fałszować testy emisji spalin. Z pewnością afera stanie się dotyczyła także Polski a mianowicie mówi ekspert Samar Dariusz Balcerzyk.

- Wraz z naszych danych wynika, iż w Polsce jeździ 100 tys. aut z silnikiem VW typu EA 189. Około 47 proc. z logo Volkswagena, 27 proc. Skody, a 23 proc. Audi. Pozostałe samochody zaliczane są do Seata - mówił ekspert ds. motoryzacji instytutu badań rynku motoryzacyjnego Samar.

Jak dodał, duża liczba z nich to nowe samochody kupione w salonach przy Polsce. - W aferze jest mowa o jedenaście mln aut na całym świecie, z czego pięć stów tys. dotyczy USA. Zatem w przypadku pozostałych dziesięć, 5 mln należy powiadamiać o samochodach rozsianych po całym świecie. Z pełną pewnością afera dotyczy także Polski - podkreślił.

Bardzo popularny

Kierownik Volkswagena rezygnuje. "Potrzebujemy nowego startu"

Z opublikowanej przy środę analizy Samar powstaje, że chodzi o bardzo lubiany w Polscy 2-litrowy silnik Diesla. Najprawdopodobniej oprogramowanie wówczas zostało zastosowane we każdego takich silnikach spełniających normę EURO5, czyli wyprodukowanych po latach 2009-2014.

Eksperci Samar informują też, że należy podejrzewać, iż dokonana zostanie akcja naprawcza każdego pojazdów z silnikiem EA 189.

Rzecznik Prasowy Volkswagen Poznań Dagmara Prystacka powiedziała w środę, hdy firma nie komentuje tejże sprawy.

Władze AMERYCE ujawniły w piątek, że Volkswagen jest podejrzewany przez amerykańską federalną Agencję Ochrony Środowiska (EPA) o opracowanie pomiarem spalin z napędów dieslowskich, co może znaczyć dla producenta ogromne kary. We wtorek koncern przyznał, powołując się na wew. kontrole, że zakwestionowane poprzez EPA oprogramowanie było osiedlane w jego samochodach także poza USA.

W związku z ujawnioną aferą do dymisji podał się szef VW Martin Winterkorn.

Kanclerz Niemiec Angela Merkel zażądała we wtorek szybkiego i pełnego wytłumaczenia sprawy manipulowania przez Volkswagena pomiarem emisji spalin w jego samochodach.



Deprywacja materialna w Polsce spada

Związane z